HANDELSBETINGELSER HOS YESCHEF

Generelle oplysninger

Yeschef
Hobrovej 59
2610 Rødovre
CVR nr.: 27363644
Telefon: 71990373
E-mail: salg@yeschef.dk

Betaling
Yeschef modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der kan komme gebyr på firmakort og ikke EU-kort


Levering
Yeschef tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 14 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark med fragtpriser fra 39 kr., og gratis fragt ved køb over 399 kr.

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt. Vi leverer også til udlandet, kontakt os for dette.

Dine varer kan sendes med PostNord. Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer eller vi giver besked herefter.

Afhentes pakken ikke i rette tide, eller er der opgivet forkert adresse ved bestilling, forbeholder vi os ret til at opkræve et fragtgebyr for ekstra levering. Bemærk, det er ligeledes dit eget ansvar at tjekke om mails går i dit spam-filter, vi kontakter og informerer dig på den mail du har påført ordren.

Lagerstatus: Der kan i sjældne tilfælde opstå fejl ved lageroptælling, som gør, at lageret ikke er 100 % korrekt opdateret, og at der derfor kan forekomme en længere leveringstid end først anslået. Er dette tilfældet, vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.

OBS: Hvis der ikke er plads på dit valgte udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Yeschef vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Du fortryder dit køb ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du skal sende en e-mail til: salg@yeschef.dk. Oplys altid dit ordrenummer.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende den tilbage til nedenstående adresse:

Yeschef
Hobrovej 59
2610 Rødovre


BEMÆRK, alle udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen afholdes af køber selv. Vi tager ikke imod pakker som er sendt pr. efterkrav. Pakker som er leveret til pakkeshops, eller anden afhentningssteder. Vi tager ikke imod pakker afsendt med DAO, grundet de kun leveres til pakkeshop.


Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail til: salg@yeschef.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret, samt påføre ordrenummer.

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende en mail om dette til: salg@yeschef.dk.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Ved køb af julegaver: Hvis du påfører din ordre "Julegave" - bytter vi frem til d. 15/1.


Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
Varer, hvor plomberingen er brudt.
Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
Aftaler indgået på offentlig auktion.
Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er forsvarligt og ordentligt emballeret, for du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Er varen ikke i salgbar/original stand ved modtagelsen her, vil dette reflekteres i det beløb der refunderes, hvis varen nu er værdiforringet.

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.

BEMÆRK, alle udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen afholdes af køber selv. Vi tager ikke imod pakker som er sendt pr. efterkrav. Pakker som er leveret til pakkeshops, eller anden afhentningssteder. Vi tager ikke imod pakker afsendt med DAO, grundet de kun leveres til pakkeshop.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.


Tilbagebetaling 

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Tabt kurv: betyder at dit køb ikke gik igennem, i visse tilfælde sender vi en mail, hvor vi vil hjælpe dig igennem.

KLAGEMULIGHEDER
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: salg@yeschef.dk